معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد از راه‌اندازی مرکز بازسازی تجهیزات آموزش وپرورش در این ناحیه خبر داد.

صرفه جویی  یک میلیاردی با بازسازی تجهیزات مدارس

اردشیر رستمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد : در راستای تحقق شدن سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح الگوی مصرف و رونق تولید و رفع موانع آن و نیز با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تحریم های ظالمانه، کمبود اعتبارات عمرانی ادارات و مدارس، گرانی‌های سرسام آور و تورم، بر آن شدیم تا با یک حرکت جهادی و انقلابی، هزینه های مصرفی را کاهش داده و با تدبیر و چاره اندیشی در زمینه های مختلف صرفه جویی کنیم.
وی افزود: در این ناحیه حدود۸۲هزار دانش آموز در ۳۰۰مدرسه ودر سه مقطع تحصیلی مشغول به تحصیل هستند  که در دو سال اخیر به دلیل تعطیلی کرونا هیچ اقدامی در خصوص تجهیز امکانات این مدارس انجام نشده بود واز سویی چون کار حضوری مدارس قراربود مجدد در آذرماه  سال جاری شروع شود بر آن شدیم تا  در مهر و آبان با عملیاتی جهادی و میدانی آستین همت را بالا بزنیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد تصریح کرد: چون بودجه و اعتبار چندانی برای تهیه و خرید تجهیزات و امکاناتی چون میز و نیمکت، میز و صندلی دانش‌آموزی، میزآموزگار، کمد و فایل نداشتیم  از این رو  تمام این تجهیزات معیوب، شکسته و  زنگ زده را از تمام مدارس ناحیه و حتی اداره را دریک مرکز جمع آوری کرده و شروع به بازسازی و نوسازی کردیم.
رستمی خاطرنشان کرد: این در حالی است که این اقلام متاسفانه در سال های گذشته اگرچه به عنوان ضایعات به صورت مزایده فروخته می شد اما واقعیت امر نرخ ها بسیار اندک و شبیه ضایعاتی‌ها یا مراکز پسماند بود اما اکنون با کمترین هزینه و نیرو، توانسته ایم با تهیه و خریدهای اندک مواد لازم از جمله، چوب mdf، رنگ، میخ و پرچ و جوشکاری ، اسکلت های رنگ و رو رفته و  شکسته را با رنگ آمیزی، جوش دادن، پرچ کردن، عوض کردن تخته و چوب تعمیر و بازسازی کنیم.


کارشناس مسئول پشتیبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد هم  در این باره گفت: در مدت ۲ ماه گذشته به همت تعدادی از نیروهای زحمتکش و بی ادعای خدماتی، حداقل ۴۵۰دستگاه میز و نیمکت و ۴۰۰ دستگاه صندلی دسته دار(ویژه امتحانات) مهیا و نوسازی کردیم که قیمت هر میز و نیمکت دو نفره در بازار که البته با جنس پروفیل سبک و غیرمقاوم حدود یک میلیون و۲۰۰ هزارتومان و هر صندلی دسته دار امتحانی ۸۰۰هزار تومان می باشد در حالی که میزو نیمکتهای قدیمی که اصلاح و بازسازی شده از نوع پروفیل های ضخیم و کاملا مقاوم در برابر ضربه می باشد.
حمید جاویدی ادامه داد: این سایت در همین مدت،  نزدیک به یک میلیارد تومان در هزینه‌های اداره آموزش و پرورش، صرفه‌جویی داشته است.
وی  افزود: هر صندلی امتحانی حدود ۲۵۰ هزار تومان و هر میز و نیمکت دو نفره ۳۵۰ تومان هزینه تعمیر و بازسازی داشت که با همین هزینه اندک توانستیم تجهیزات مخروبه، شکسته، معیوب و مستهلک زیادی از مدارس را دوباره به چرخه مصرف دانش آموزی باز گردانیم و در صورتی که این کار مداوم و پیوسته انجام شود کاملا خودکفا و بی نیاز از خرید بازار هستیم.
به اعتقاد وی ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس سراسر کشور می توانند با الگوبرداری و استقبال و حمایت جدی از این پروژه، تجهیزات اسقاطی و معیوب مدارس خود را دیگربرای فروش به مزایده نگذارند بلکه آنها را در یک مرکز تعمیرات این چنینی، جمع آوری و تعمیر وبازسازی کرده و علاوه بر رفع کمبود تجهیزات، هزینه های مصرفی خود را نیز بکاهند.
وی همچنین به همه ادارات آموزش و پرورش نواحی هفتگانه و تبادکان مشهد و حتی سراسر استان توصیه کرد تا با مرکز تعمیرات اداره ناحیه دو به عنوان پایلوت مرکزی تعمیرات تجهیزات مدارس خود همکاری کنند و از دانش آموزان نیز خواست تا در نگهداری و مواظبت از اموال مدرسه که بیت المال محسوب می شود، جدی بوده و نهایت تلاش خود را بکار بسته تا امکانات مدرسه بی جهت، اسراف و حیف و میل نشود.
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.